T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ÇATALCA - Şehit İlhan Sonkaya Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Ekm

Öğrencilerimiz için YKS sınavı ve HEDEF YKS 2024 Projesi hakkında bilgilendirme toplantısı yapılmıştır.

Ekm

Eyl

Genel müdürlüğümüz koordinasyonunda okulumuzda uygulamaya konulan Yoğunlaştırılmış Yabancı Dil Programının seviye tespit sınavı okulumuzda 5. Sınıf seviyesinde bugün uygulandı.

Eyl

EYLÜL DÖNEMİ SORUMLULUK SINAV TAKVİMİ YAYINLANMIŞTIR

Ağu

OKULUMUZ 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI , 5. SINIF ve 9. SINIF KAYITLARI 28 AĞUSTOS- 08 EYLÜL 2023 TARİHLERİ ARASINDA YAPILMAKTA OLUP KAYIT İÇİN   BİZZAT VELİLERİN OKUL MÜDÜRLÜĞÜNE MÜRACAAT ETMESİ GEREKMEKTEDİR.

Ağu

OKULUMUZ ANASINIFI KAYITLARI BAŞLAMIŞ OLUP VELİLERİMİZ ÖĞRENCİ KAYITLARINI BİZZAT OKULUMUZA GELEREK YAPALİRLER.

Tem

OKULUMUZ HER YIL OLDUĞU GİBİ BAŞARILARILARINA BAŞARI KATMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLERİMİZİN DE 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA DA YANINDA OLACAKTIR. 

Haz

"Eğitim ortamları ve fiziki imkanlar alanı" etkinliği kapsamında okul bahçemizde yeni fidanlar toprakla buluşturulmuştur. Fidanların dikimi öğrenci, öğretmen ve orman genel müdürlüğü iş birliği ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıca okul alanı da temizlenerek yaşamaya ve öğrenmeye daha uygun hale getirilmiştir.

Haz

 

Okulumuz öğretmenleri zümre başkanları liderliğinde toplanarak kendi alanlarının öğretim programlarını incelemişler ve görüşlerini rapor haline getirmişlerdir. Tüm zümrelere ait raporu genel olarak şu şekilde özetleyebiliz;

Yeni programların becerilere ağırlık verdiği gözlenmiştir. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, problem çözme, araştırma, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimci olma, kişisel ve sosyal değerlere önem verme gibi beceriler her programda altı çizilerek belirtilmiştir. Yeni programlarda öğrenme-öğretme süreçleri ve öğretmenin rolü önceki programlara göre daha ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Bilgi ve becerilerin edinimi ile ilgili uygulama sürecine dönük öneriler yapılmış ve Etkinlik Örnekleri verilmiştir. Ancak etkinliklerin örnek niteliğinde olduğu ve uygulamada bireysel farklılıklar ve çevresel koşullar dikkate alınarak esnek olmanın gereği üzerinde durulmuştur. Önceki programlarda, öğrenme-öğretme durumuyla ilgili herhangi bir açıklama yapılmamış ve bazılarında çok az sayıda etkinlik örneği verilmiştir. Yeni programlarda eskiye oranla öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla somut araç-gereç kullanımının özendirildiği ve bununla ilgili daha somut örneklerin verildiği görülmektedir. 

Öğrencilerin araştırma, sorgulama, problem çözme ve karar verme süreçlerine katılmasını sağlayacak etkinliklerin kullanılması önerilmiştir. Ayrıca yaparak-düşünerek öğrenme etkinliklerinin önemli olduğu vurgulanmış ve iş birlikli öğrenme stratejilerinin gerektiği ölçüde kullanılması öngörülmüştür. Etkinliklerin geliştirilmesinde zaman zaman Çoklu Zekâ kuramından yararlanıldığı gözlemlenmiştir. Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ise, öğrencilere rehberlik yaparak öğrenmeyi kolaylaştırmak olarak belirlenmiştir. Yeni programlarda, ölçme ve değerlendirme sadece öğrenme sonucunu değil, sürecini de değerlendirmeye dönük ele alınmıştır. Hem öğrencinin kendini değerlendirmesi için hem de öğretmenin öğrenciyi değerlendirmesi için değişik ölçme aracı örneklerine yer verilmiştir. Bu açıdan önceki programlarda sadece geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin örneklendirildiği düşünülürse çeşitliliğin arttığı söylenebilir.

 

Haz

Şiir okuma yarışması

Arif Nihat Asya şiirlerini güzel okuma yarışmasına okulumzu temsilen Zilan Demir katılmıştır. Öğrencimiz Fetih Marşı şiirini seslendirmiştir.

Haz

Şairleri Anmak - Anlamak Etkinlik kapsamında şair okumaları projemizi gerçekleştirdik. Etkinliğin Amacı:Şairlerin hem edebi görüşlerini, şiir anlayışlarını tahlil edebilmek hem de beğenilen bir şiirini ezberleyeblimek. Etkinliğe konu edilen şair :Sezai Karakoç Etkinlik sonunda şair Sezai Karakoç un şiir anlayışı tahlil edildi. Bir şiiri ezberlendi.

Haz

Manevi değerleri ön plana çıkaran hikayecilerimizden Mustafa Kutlu paneli düzenlenmiştir. Panel konuları şu şekilde planlanmıştır : Mustafa Kutlu nun Eserlerinde Ulusallık Fikri Kutlu da Sevgi Anlayışı Kutlu nun Eserlerinde Hayatın Anlamı Kutlu da Eğitim Anlayışı. Panel başkanı Esma Hüsna Arıca. Konuşmacılar Zehra Urgan, Sümeyye Kazancı, Zeynep Demir, Gökçe Ayşe Bayraktar.

Haz

 Okul kütüphanemiz  ders saati bitiminden 17.00'ye kadar da açık tutularak öğrencilerimizin, özellikle sınava hazırlanan öğrencilerimiz ve pansiyonda kalan öğrencilerimizin istifadesine sunulmuştur. İnternet kullanımının aktif edilmesiyle birlikte öğrencilerimiz gerekli araştırmaları yapma imkanı bulmuşlardır.

Haz

 

Kalite Takip Sistemi Şubat ayı etkinlikleri kapsamında 21 Şubat 2023 tarihinde derslerde yapılan ayet-hadis ve hat-tezhip çalışmaları öğrencilerin görebilecekleri şekilde  koridor ve merdiven sahanlıklarında sergilenmiştir.

Haz

Kalite Takip Sistemi Değerler eğitimi kapsamında Nisan ayında öğrencilerin çalışma becerileri gelişmiş ve toplumda aktif rol alan bireyler olmaları için ‘Okul Komşuları Etkinliği’ düzenlendi. Okulumuz öğretmenlerinden Sultan GÜREL ve Melis ÇAKIR öğrencilerimizle birlikte komşu okulları ziyaret ettiler.